Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

nejlepšího králíka dělávala maminka, teď už jí ruce neslouží,tak musím já...no, prej ho dělávám stejně dobře, ale já nejradši králičí polívku...

https://sharka-68.rajce.idnes.cz/Kralici_polevka_a_kralik_na_cesneku_s_mrkvi_a_varenym_bramborem/

0 0
možnosti

P25e73t57r 88L45a15n89g24e70r

17. 7. 2019 19:53

Příjemné čtení. R^ A navíc, králičí maso miluji. Mám to štěstí, že v restauraci, kde se stravuji, králíka připravují celkem často a na různé způsoby. Stejně tak zvěřinu a ostatní dobroty. Stačí si vybrat. Tak doma už mohu klidně vařit jen špagety se sýrem a kečupem, když se vyjádřím s nadsázkou.

0 0
možnosti
Foto

Děkuji. Já si, vzhledem ke svému prokletí, pochutnám na králíkovi také jedině v restauraci. Až si ho dáte příště, přeji vám dobrou chuť.Králíkům zdar!;-);-D

0 0
možnosti
Foto

já králíka umím na mnoho způsobů, poslední dobou ho dělám ráda na hořčici. Váš článek mě pobavilR^

0 0
možnosti

A jak děláte Zajíce?;-D

0 0
možnosti

Králíků jsme mívávali spoustu a bylo to podobné jak říkáte. V té době jsem jich byl opravdu přežraný, takže dlouho dlouho nic. Až když jsem přišel na to, jakýma hroznýma sr...., tedy, protože rádi dobře jíme a řekněme že jsem zatoužil po trochu lepším mase, než v obchodě, začal jsem králíky, slepice a brojlery chovat znovu. Zabíjení, stahování či paření, škubání a čištění je samozřejmost. U nás se říkávávalo, že správná Valaška mosí umět "podójit ovcu, opařit slépku a naložit ostrévku". No, žekl bych, že už jich takových moc na Valašsku néni. ;-D

Králík, to je lahoda a děláme ho na několik způsobů. A co můžu opravdu doporučit, je vykostit zadní stehna, naložit je aspoň přes noc s česnekem a udělat řízky až na druhý den. Dříve se samozřejmě všechno dělalo prakticky hned a s králíkem se nikdo nevykosťoval. Ale stojí to za to. No a předek pak uděláme na smetaně, buď jako "svíčkovou", nebo na paprice. Výborný je pečený na zelenině, nebo na divoko s jalovcem a rozmarýnem, samozřejmě vždycky s kouskem dobrého uzeného špeku. Před dvěma týdny jsem zabíjel starého samca a přemýšlel, jak s ním naložit. Nakonec zvítězil kotlíkový guláš. Hodně cibule, na závěr orestovaná dobrá klobáska, zelená i červená paprika, dvě rajčátka a půl plechovky červených fazolí. Samozřejmě trochu přiostřit čili, nebo feferonkou a může být i trochu toho ostřejšího kyselého nálevu. No, byl ho asi pětilitrový hrnec. Dva talířky jsem snědl při vaření, jeden na oběd před odjezdem na autočundr do Čech a s sebou jsme bralii dvě omniovky. Zbytek jsem dal do mražáku. No a představte si, že po příjezdu jsem si doma hned jednu vaničku rozmrazil, abych si spravil chuť. :-)

1 0
možnosti
Foto

Ty jo, při čtení vašeho příspěvku mi začaly téct sliny.;-D Hm, to musela být dobrota. Děkuji za inspiraci.

0 0
možnosti

I67v49a11n58a 68L39a22n30c59e

17. 7. 2019 12:07

Králíky jsem také milovala, ale když byl králík každý týden, tak jsem brblala. Každý měl na vesnici králíkárnu a spoustu králíků, i moje babička. Také je uměla střihnout za uši....R^R^R^

0 0
možnosti

Nezoufejte, za dalších dvacet let už to bude (na třetí pokus) bez problémů.

P.S. Z králíka mám nejradši řízky.:-)R^

1 0
možnosti
Foto

Já je mám také nejraději. Jsme stejná chuťová skupina.R^

Třetí pokus za 20let? Toho už bych se nemusela dožít...;-D

1 0
možnosti

No, možná raději zkuste uvařit to pivo!:-)))

Králík se "vaří sám", a je super! Na hořčici nemá chybu. A žádný papiňák nepotřebuje. Jen vařit s láskou!:-)))

1 0
možnosti
Foto

Králík je asi moje prokletí. Jinak vařím náhodou moooc dobře. Stavte se někdy na oběd a uvidíte.;-D

PS: raději až to u nás přestane smrdět.;-)

0 0
možnosti
Foto

Škoda, že jste se nenaučila připravovat králíka, jak ho děávala Vaše babička. Doma jsme mívali králíků plnou klec, tehdy to bylo kvůli nedostatku masa v obchodě nutné, a naše maminka králíka připravovala na tři způsoby: Omáčka -"na smetaně" (zelenina, i celer, smetana, bobkový list), "na česneku" (pečeného v remosce nebo v troubě a podávaného se zelím /kyselým) a knedlíkem), anebo "smaženého" (v trojobalu jako řízky, ale namísto smaženého na pánvi, pozvolna pečeného na plechu (kuthanu) v troubě. Ňam, ňam, všechny druhy přípravy byly výborné. Přeji Vám hodně zdaru a trpělivosti. I vaření je umění... :-P R^

2 0
možnosti

Také králík na francouzské hořčici je výborný...

1 0
možnosti

Králík je dnes drahý jako hrom...

0 0
možnosti
Foto

Dříve je měli na venkově skoro všichni - tráva kolem chalup - i jinde po vesnici i mimo ní, byla posekána - a sušila se i na seno. Králíci v kleci konzumovali i zbytky z kuchyně, hlavně chroupali suchý chleba - a přidávaly se jim i kousky řepy. Dnes dovážíme králíky až kdesi z Číny, proto stojí až 170 Kč za kilo. Chovat doma králíky se lidem nechce. Zdravím, paní Naďo. :-/

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS